Laman

Selasa, 14 Mei 2013

Ya Allah Aku Jatuh Cinta

Bila cinta menghampiriku. . .
Ku kan katakan padanya 'aku jatuh cinta'
Membiarkan perasaanku tenggelam dalam cinta. . .
Mengatakan pada dunia aku tlah mencinta. . .
 
Bila cinta menghampiriku. . .
Ku kan katakan cinta dengan hatiku
Agar ia merasakan betapa besar aku mencintanya. . .
 
Bila hidupku tlah terbelenggu dalam cintanya. . .
Ku ingin cinta itu ada padanya. . .
Ada dalam hembus nafasnya. . .
Mengalir bersama darahnya. . .
Berjalan pada setiap langkahnya. . .
 
Aku ingin memilikinya. . .
Menjadi seseorang yang halal menyentuhnya. . .
Menjadi seseorang yang beribadah saat menatapnya. . .
Menjadi seorang pujangga yang bertutur kata indah saat berbicara padanya. . .
 
Aku ingin memilikinya. . .
Memiliki dia. . .
Yang selalu tersenyum padaku dengan tatapan sendunya. . .
Yang menyebut namakku dengan mesranya. . .
Dan berujar cinta dengan lembutnya. . .
 
Ya Allah. . .
Aku Jatuh Cinta. . .
 
Padanya yang tak ku ketahui rupanya. . .
Padanya yang tak ku ketahui keberadaannya. . .
Padanya yang merupakan asal diriku. . .
Padanya yang akan menjadi pendamping, pembimbing dan pemimpinku ke surga-Mu. . .
 
Ya Allah . .
Aku jatuh cinta. . .
Makin lama cinta ini makin besar . . .
Tapi siapa, dan dimana dia?
 
Apa aku sudah bertemu dengannya, atau sekarang dia sedang berjalan menuju ku?
 
Ya Allah. . .
Aku jatuh cinta. . .
Pada mahluk-Mu yg Kau jadikan jodohku. . .
 
Ya Allah. . .
Segera lah beritahu aku, siapakah dia? Rasa cinta ini makin bertambah, bertambah dan terus bertambah. . .
Semoga terus bertambah hingga kami kekal di surga-Mu. . .
 
Ya Allah. . .
Aku Jatuh Cinta. . . .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar